2011. november 30., szerda

A próbapad nem minden (174.900 km)

Említettem a múltkor, hogy elment a töltésem a garin belül szerencsére. Illetve a pontos kifejezés, hogy nem volt jó. Részletek ITT. Persze a generátort feljavító mester a fejét tette volna oda, hogy a generátor és a fesszabályzó az jó! Felhívta a gyártót, akik megnyugtatták, az autóhoz jónak kell lennie. Lemérte próbapadon. Megterhelte és jó volt. Szerintem a próbapad, meg nem az autó. Lehet nagyobb terhelést kap az autótól. Egyszerűen azt kértem, próbáljuk ki másik fesszabályzóval, mert az a legegyszerűbb. Erre nem mutatott hajlandóságot. Közben több, mint egy héten keresztül hordtam a szervizbe, hogy akkor most átnézik az összes kábelt, kicserélték az akksit, hátha az, elvitték bemutatták élőben az autót a generátorosnak, aki kötötte az ebet a karóhoz, hogy az autó oldalon van a hiba! Ha bebizonyítom hogy nem, akkor megtéríti az eddig felmerült költségeimet. Ennek örömére nekiláttam egy ELM327-es kütyü beszerzésének. Raven bajtárs a fordfocus.hu fórumról már ki is olvasta az övével az ide vonatkozó értékeket a saját autójából! Ez nem kis dolog.
Közben a szervizbe begurult egy másik diesel  focus, amiről átcserélték a generátort az enyémbe. Ettől aztán újra működött a rendszer. Most már ezzel a fegyverténnyel ment a szerviz a generátoroshoz aki erre rendelt egy gyári fesszabályzót, hozzátéve hogy ha jó, akkor már csak nyolc ezrest kell lepakolnom mellé, mivel ennyivel több, mint a mutyi utángyártott. Nem örvendtem. De jó lett! A konzekvencia, hogy szélvédőfűtéssel rendelkező focus esetén nem jó az utángyártott fesszabályzó.
Majd a meglepetést a szerviz tette a végére, aki eltüntette a nyolcezer forintot a képletből, mondván a generátoros tartozik nekik 4 órányi javítás árával! Úgyhogy ha nem akarja befizetni, eltekintenek tőle. Fura helyzet, de szerencsésen kerültem ki belőle.
A szerviz hozzáállását tanítani kellene. Nekik az volt a fontos, hogy elégedett legyek, nem az hogy befizessek nekik még X összeget.
Várom a következő hibát.

2011. november 20., vasárnap

Izzítógyertyák cseréje

Elérkezett November és 0 fok alatt az autó nem akart elindulni, fölötte viszont pöcc-röff. Háromszori indítózás és nagy füst után azért mindig sikerült életet lehenli belé. Már korábban megvettem a gyertyákat, de nem gondoltam volna, hogy egy is rossz. A gyanú akkor teljesedett ki, amikor feszmérővel figyelve izzításnál nem esett le a feszültség, egyáltalán! Ez egy gyors módja, hogy megbizonyosodjunk miért nem indul a kocsi. Rögtön kicseréltem mind a négy izzítót. Egy a bökkenő, hogy süllyesztett 10-es kulcs, vagy csőkulcs szükséges a művelethez. Ha ez megvan, már csak egy hosszított szár kell és kezdődhet a művelet. 
Kiemeljük az intercoolert a műanyag takarókkal együtt, ez nekem már a kulcsok felmutatására megtörténik magától...
A képen: kivesszük a nívópálca tartót, amit két csavar fog, egy 7-es és egy 8-as, így elérhető a négyes izzító. A piros vezetéket 7-es csavarok fogják, ügyesen begyüjtjük ezeket, mágneses szerszámok előnyben jeligével. Félrehajtjuk a piros vezetéket. Ezután a süllyesztett 10-es kulccsal kilazítjuk az izzítókat, és egyenként kicseréljük. Piros vezeték vissza, csavarokat meghúz, összerak tesztel. A régi gyertyákra rámérve semmiféle ellenállást nem mutattak, feszültségre nem reagáltak, tehát mind a négy kiégett.
Az alábbi videón a feszültség mutatja, hogy megtörténik az izzítás, 12,4V-ról 11,3-ra esik a feszültség. Indítok, (0 °C) és látható ahogyan felgerjed szép lassan a generátor.

Az új és a régi. Minden felirat ugyanaz rajtuk (Beru)
A helyén az új izzító