2014. március 31., hétfő

Félek a dízeltől

Egy érdekes cikket osztanék meg annak kapcsán, hogyan kerül a nagynyomású szivattyú lereszelésre és egyenesen az injektorokba azután. Érdemes átolvasni, mert ezt a hibát a Ford is ismeri, mindenki ismeri sőt egy idő után már a tulajdonos is megismeri. 

http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/11/felek_a_dizeltol/

2014. március 26., szerda

Új gumik (2014.03.21)

Sokat morfondíroztam. ADAC (micsoda lebőgési botrány), aztán egyéb gumitesztek, leírások, videók a tapadásról, összehasonlító tesztek stb. Az NCT5-ös nekem nagyon tetszett, ráadásul V-s sebességi indexe volt. Nem kopott, inkább öregedett. A korábbi fotókon látni. Aztán kilyukadt, a gumis szerint szálszakadt. 
Good Yeart választottam ismét, azzal nem nyúlhatok mellé nagyon. 

EfficientGrip Performance


Játszott még a Dunlop, Conti. Viszont ez annyi elismerést kapott, hogy mellette döntöttem. Igazából majdnem mindegy lett volna. Ráadásul a Dunlop is a Good Year tulajdona :) 
Megérkezett. Rögtön megfogtam a belsejét, nagyon vékony az oldalfala! Az NCT sokkal vastagabb volt. Majdnem lufi. Hát ők tudják, fuel save...a padkázásra figyelni kell az tuti. Ezt már Poland gyártja, azt még Germany. A H-s index meg nem zavar, nem sietek :) 

Kettesével összekötve, matricázva

Friss futófelület, láthatók a középső kis ferde lamellák, amik nem vágnak végig a nagy hornyon. Emiatt lesz jobb a kisebb íven tartás aminek előnyszerzés az eredménye a többi lúzerral szemben:) (Gyári videó)

Fresh look
Mondom a különbséget. Mentem köves régi utcán, ami halk lett, és nem hat a kormányra vissza. Az apró dolgokat elnyeli (egy újjal könnyen benyomható az oldala). Rendkívül halk. Még hátravan a híres veszprémi Tesco-s befordulok és ott vagyok 90 fokos kanyarú fehér aszfalt teszt, de gyanítom nem fog sikítani. 

Pár adalék. Contis előadáson hangzott el, mennyi kell a gumi kikeményedéséhez. Nem szabad padláson tárolni a nyári melegben megkeményednek 4-5 nap alatt már. Tárolni egymáson fekve ok, 1bar-ra leeresztve.