2014. július 8., kedd

Motortartó bakok cseréje (207.000km)

A szervófolyadék cserénél lettem figyelmes a jobb oldali felső hidraulikus motortartóra, ami eléggé repedezett volt. Megnyomtam és folyt belőle az olaj. A képen épp nem látszik, mert a belső felén.


A másik sem tűnt fényesnek, ráadásul az autó mostanában cicereg egyet indításkor, gondoltam ezzel megoldódik az is. 

Gyorsan megrendeltem a kedvenc szervizemben a két darabot, és hogy az alsót is vizslassák meg, ha már ott vannak.Hamar jött a válasz, 16e + 14e. Febi és Ruville a két felső, az alsó tökéletesen teszi a dolgát. Íme a Febi:


és a másik, a másik:


Ami elmúlt, hogy a motor felől mindig jött egy koppanás, ha kettesben elvettem hirtelen a gázt. Nagyon idegesítő volt és olyan érzés, mintha szét akarna esni. Ui: a cicergés maradt. Most már tényleg következhet a váltó olaj cseréje :)

2014. július 5., szombat

Kormányszervó folyadék csere (206.721km)

Arra gondoltam kicserélem a szervó folyadékot is. A 2003-as Focus-hoz a piros színű hidraulika folyadék kell, ami a Fordnál a C-ML5 nevű automata váltóhoz is való. 


Egy literrel megoldható, de igazán nem cserélődött ki nekem ennyitől, a jellegzetesen különböző szag miatt tudtam megállapítani ezt. Egy nagyon szuper leírás alapján végeztem el, amit Raven tett közzé a fordfocus.hu-n annó. Akna nem kell, csak egy 10-es dugókulcs, 2L-es flakon, fogó, egy segéd öt percre és egy injekciós fecskendő. Ennek a végére zsugorcsőből egy toldást csináltam. A lényeg, hogy a flakonba nyomatjuk a visszatérő ágból a használt olajat, miközben indítózik a segédünk és töltjük a tartályt. A folyamat részletes lépései:

- autót elejét felbakoljuk (hátsó kerekek alá éket, és a kéziféket ne felejtsük)
- a motorburkolatot fentről leszedjük
- a hűtővíz tartályt kiemeljük a 10-es csavar kicsavarásával, félrehajtjuk
- a szervótartályból a folyadékot a fecskendővel kiszippantjuk
- a szervótartályt leakasztjuk (felfelé húzni kell)
- az alján a vékonyabbik csövet (visszatérő) lecsatlakoztatjuk a fogóval, belefordítjuk a flakonba
- a tartály alját ledugózzuk, feltöltjük az új szervófolyadékkal


- a motor tetején található vezérműtengely jeladót lecsatlakoztatjuk, így a motor nem fog beindulni



- a segéd elkezd az autóval indítózni, miközben a kormányt a végállásokba tekergeti (az indítózás max 15 mp legyen, utána 1 percig pihentessük az önindítót)
- a friss olajat eközben utántöltjük


A használt olajat leadjuk. Ezt Veszprémben a Budapest úti MOL kútnál tudjuk megtenni. Következik a váltóolaj cseréje.

Kösz Raven!