2011. április 9., szombat

Lehetne jobb a kézifék? Persze!

Update történt kézifék ügyben, mert Áprilisban szép már az idő.

Módosítom a véleményem: a Focus kézifékjével nincs baj. De! Ezzel foglalkozni kell! Ez elhagyja magát, ha nem gondoskodnak róla! Többen panaszkodtak, hogy egyszerűen egy rakás szar a kézifék. Nekem is az volt, teljesen. Futómű teszten egyszerűen legurult a padról, a legkisebb völgynek sem tudott ellenállni. De eljött a kerékcsere ideje, és most kiderül, mi történt az új EBC fékekkel, egy tél alatt! Íme:

Hátul nincs minden rendben
A jobb hátsó belső betét a legdurvább


Az első
Hátul kezdtem a cserét, mert  rossznak tűnt a tárcsa kopása. Szimmetrikusan rossz ráadásul, hát mi lesz itt a műszakin?! Külső és belső oldalon egyaránt. Volt időm, így kitisztítottam a betéteket, csúszókákat egyebeket. A kézi kiakasztása után kapott WD40-et a bovden, jól megrángattam, hogy mozogjon a lusta, és a kanyaroknál a kerék mellett is megmozgattam jól. Ezen kívül a szerkezet maga is kapott az anyagból amit annyian istenítenek. Egyesek szerint még a levesbe is jól jön egy csepp! Csak érzéssel. Kivettem a csúszókákat is, nem találtam semmi kivetni valót bennük, bár fogalmam nincs hogy nézne ki, ha rossz lenne.  
A csúszka

Miután jónak véltem már a bovdeneket, az tűnt fel, hogy a fékbetét tetején lévő rugó is megakaszthatja a betétet, ha nem tud elcsúszni a tárcsa felé, így csak megdől és máris megvan miért nem kopik a külső ív! Lehetséges? Mert más okot nem találok. Ott is megtisztítottam a rozsdától, bár ez csak a második keréknél villant be. Igazán nem tudom minek vannak ezek a fülek a tetején. A helyén tartják a betétet talán!? Ami a lényeg, hogy összeszerelés után olyan lett a kézifék, mint amilyennek lennie kell! Tökéletes. Az autó leül tőle. Jó múltkor az asszony simán hazajött a kocsival és otthon vette észre, hogy ki sem engedte a kart :) Piros felkiáltójel ide vagy oda. Most bezzeg...


A konzekvenciát nem tudom. Vagy a bovden, vagy a szerkezet, vagy mindkettő, de valami megindult. Visszább is engedtem a múltkori erős ráállításon. Most puhán, egyenletesen erősödve fog, és végre csúszik a hátulja!

A hozzávalók:

- Tizenkilences kulcs a kerékhez
- Tizenhármas kulcs a féknyereghez
- Tizenhatos kulcs ellentartani a nyerget
- Drótkefe, a vékony, fékhez való
- Rozsdamaró
- Esetleg reszelő
- Lapos fogó a kézi kiakasztásához, mozgatásához
- WD40, vagy más olajozó, kenő
- Egy csipet zsír a csúszkákhoz

1 megjegyzés:

  1. Üdv koma.
    ha lenne időm, én is nekiesnék. kicsit állítottam a dobfékes hátsóm belső utánállítóján. valamivel jobb. de a blokkolástól még távol áll. legalább kisebb lejtőkön megáll. már ez is öröm. :-)

    legközelebb fékolaj, és szervóolaj cserélődik. idő függvénye. elhatározás már megvan.
    (fórumra kukkants már be. lenne kérdésem, mondjuk pm-ben nyomom)
    üdv.

    VálaszTörlés