Műszaki előtt égetővé vált a lengéscsillapítók cseréje, az autó pattogott. Előre KYB hátulra Ford lengéscsillapítók kerültek. Emiatt a hátsó rugót is ki kellett cserélni, mert a Ghia kivitel Nivomat rendszerű lengéscsillapítókkal volt szerelt. Ide is KYB rugókat vettem. Most elöl KYB lengés-Ford rugó, hátul Ford lengés-KYB rugó van:
A rugók aljára az alábbi kis okosságot tettem, amit valamikor régen amikor még szükségét sem láttam, vettem a Cromxnál leárazva:
Pont stimmelt a mérete és erős anyag, ami belül ragasztós. Persze 200-on felül nem lehet a kombi Focus hátsó futóművét szétcsavarozni. Szétverni sem. Próbáltam. Csak szétvágni lehet a szilenteket. A rugócseréhez az alsó külsőket kell vágni. Nagyon sok nincs az országban ilyen szilent, mázlista módon jutottam kettőhöz. Íme, ilyen kell:
Cserélve lett továbbá az alsó belső szilent is mindkét oldalon.
A régi rugók:
Az új rugó a helyén:
Szia! Mit jelent az, hogy "a Ghia kivitel Nivomat rendszerű lengéscsillapítókkal volt szerelt"??? Pomtosabban, mit jelent az, hogy Nivomat?
VálaszTörlésA Nivomat automatikus szintállítással rendelkezik. Ha megpakoltad az autó hátulját, nem ült le, hanem mindig egyenesben tartotta a kocsit. Ez drága megoldás, emlékeim szerint 250 ezer Ft darabja újonnan. Jó vaskos darabok, eltettem őket. Viszont a rugó gyengébb ebben az esetben. Erre felhívták a figyelmem a focus klubban, de a szerviz nem foglalkozott vele. Hát nézték ők is csere után, hogy ül a hátulja. Utólag szerelővel cseréltettem ki és akkor lett egyenes. Pontosan nem tudom, hogy a Ghiákat szerelték csak ezzel, vagy csak a kombikat, vagy csak a Ghia kombikat.
VálaszTörlés