Mivel jól sikerült az autót stabilizálni a hátsó perselyek cseréjével, folytatni akartam az elsőkkel. A gyári leírás szerint le kell engedni a bölcsőt a cseréhez. Ezt semmiképp nem akartam kivitelezni. A kerékjárat nagyon szűk a csere kivitelezéséhez, lehetetlen a tartó csavarokat innen megengedni. Viszont! Viszont fentről a motor mögött tisztán látni a két csavart a jobb oldalon. A balon csak az egyiket. Megmértem milyen mélyen van és rendeltem egy 75 cm-es toldót 1/2 colra. Rendeltem még egy csuklót is hozzá, mert szögben azért van eltérés. Na és 13-as dugókulcs kell hozzá.
![]() |
Azt kell kiszedni, majd összelegózni... |
Meyle perselyeket rendeltem, bízom a márkában. Elég nehéz volt összerkani, állandóan játszani kellett a kerékmagassággal.
A menetirány szerinti bal oldalon viszont még nehezebb a helyzet, mert útban van a kormány és az ABS kocka is. Viszont az első csavar elérhető fentről! A hátsó csavart vagy úgy lehet, ha hegeszt az ember egy célszerszámot, ami kellően lapos és a kerékjáraton beér vele. A másik esély, ha aláfekszik és a kipufogó mellett egy csillag-csillag 75 fokos kulccsal apró mozdulatokkal kitekeri. Ez utóbbi sikerült, csak elugrott a régi kulcsom, elnyalódott. Így hát abbahagytam a műveletet. Viszont közben észrevettem, hogy a kormány külső gömbfeje ki van repedve. Ajaj, közeleg a műszaki! Szerencsére a polcon hevertek az új BGA alkatrészek már! Csak vártam a pillanatra, hogy kicseréljem. Aztán meg ezt vettem észre...
Ez bizony a szívócső a légszűrő után. Azért a 20 év olajos levegő mégiscsak kikezdi a gumit. Vajon mióta szívta itt a friss levegőt a turbó? Az igazság, hogy ezt hallani azért. Lesz tőle az autónak egy trombita mellékhangja. Rendelni kell egy ilyet...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése