2013. november 6., szerda

Futóműbeállítás, mielőtt mindent elfaragna

Egyszer a Marso-hoz vittem beállítani a futóművet. Soha többet. Nem részletezem miért, többek közt most is elfaragta ugye a gumit, és még egyéb okok miatt. Nevezhetném amatőr próbálkozásnak, amit előadtak két felvonásban.
Szerencsére a Brandnek is van lézeres beállítója, így gyorsan hozzájuk vittem a kocsit. Alább a kész adatok:


2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Többször olvastam már a blogot, és kifejezetten jónak, érdekesnek találom!
    Nekem egy 99-es Kombi 1.8 TDDI van 90 LE-s.
    30ezerrel vettem...most több mint 350e van benne
    Kupplung, porlasztók, turbó gyári. Adagoló felújítva, az elektronika miatt.
    A generátorral egy éve szívok...csak kicsit, mert nekem szinte csak télen csinálja azt, amit neked :)
    Lassan rászánom magam a fesszabályzó cserére.
    Ami érdekelne...a hátsó futóműved hogy van? :)
    Nekem fel kellene már újítani, és ha esetleg van érdemi információd a mit érdemes és hogyan kérdésekre, érdekelne a dolog.

    Üdvözlettel:

    Endre
    ortner.endre@chello.hu

    VálaszTörlés
  2. Szia Endre!
    Köszönöm! Igazi málhás barátod van akkor:) Gondolom nem hajtod túl a gépet, akkor bírják ilyen jól. Szép, hogy még ennyi minden gyári. Azt javaslom a fordfocus.hu-n a TDDI szekcióban kérdezősködj, sokaknak van hasonló évjáratú és futású Focusa, és nagyon értenek hozzá!
    A hátsóval annyi van, hogy a lengéscsillapítóim gumiharangjai elszakadtak mindkét oldalon. Ezért nem szándékozom még cserélni, bár már nem az igaziak. Mivel ezek ún. nivomat (önszintszabályozó) rendszerűek, eléggé drágák. Jelenleg olyan 70% körüliek (201e km). Mint látod a stabpálca kitámasztókat rendszeresen cserélgetem, ha kopogni kezd hátul, ebből érdemes a drágábbat. Ezektől eltekintve jól van a hátsó rész:)
    A fórumon többen cserélték már az egész hátsó futóművet is. Ha jól emlékszem a leginkább előforduló jelenség, az a csapágy szokott lenni, ami már azt mondom inkább futómű jellegű hiba. Aztán persze a szilentek öregedése, ebből érdemes lehet a powerflexet megpróbálni, ami erősebb a guminál. Erősen gondolkodom én is egy nagyobb szervizen, ahol a lengéscsillapítókkal együtt a szilenteket is mind kicseréltetem. Mi a hibajelenséged?

    VálaszTörlés