2016. július 22., péntek

Ferodo szagot érzek, biztos csúszik valakinek a kuplungja...

(236 500 km)

Ismerős mondat? Amiről elneveztek valamit már, az általában jól bevált. Ezért választottam az említett cég fékszettjét. Az előző fékszett EBC volt, itt található az előzmény. Azért kibírt pár évet... pontosan majdnem hatot és kb 80 000 km-t. Nem mondom, hogy klafán elkopott és most azért kell cserélni. Csúnyán kopott és pattogott le a felülete. De ez csak a hátsónál jött elő. 
Azt gondolom, a kommersz kategóriában nem lehet márkákkal vakítani, de ha már ebben a szegmensben halászok, akkor nem próbálkozom többet kevéssé ismert gyártókkal. Biztosan jó az EBC, a felsőbb kategóriában. Nekem ezek a fékek az elején nagyon jók voltak, mostanra ragadtak -tapadtak elég jól hallhatóan és nyúltak is. A fékhatással nem volt probléma, Update 243342 km : a csere után érezhető a különbség! Ég és föld! még műszakin is átment a kézifék. Pedig hátul cudar volt a helyzet:

Hátsó EBC felületi anyagveszteség:)
Konkrétan ezért álltam neki a cserének. Mintha egy kemény réteg lenne, ami alatt más réteg van, és ez a felső most hullott szét. A Ferodo szett egy ideje porosodott a raktáramban már. Mivel láthatóan nem bírt egyenletesen kopni, pár hónapja gondoltam megzsírozom a csúszkákat. Ez után javult a helyzet. Tehát egy csúszka készletet is rendeltem. Ezek nem madarak, hanem azok a csúszkák, amiken a fékbetét mozog. Itt látható a teljes torony.
FERODO első-hátsó szett, hátsó felújítókészlettel. A tárcsák  DDF1072 és DDF281 a betétek FDB1318 és FDB1319
A féktárcsa és betét csere menete a következő:
Kerék le, régi fékbetét le, régi tárcsa le, új tárcsa fel, új betét fel, kerék vissza :)
Nem célom a fékcsere menetének taglalása, annyi írás van a neten róla amúgy is. Amire figyelni kell, hogy a Focus hátsó dugattyúját tekerni és nyomni is kell egyszerre, hogy visszamenjen a kiinduló helyzetbe. Van hozzá célszerszám, de egy kis csőfogó+csavarhúzó kombóval egyedül is megoldható. Ha nem, akkor valakinek szólni kell, hogy nyomja, amíg tekered. Szépen visszamegy a nyeregbe ettől. A fékfolyadékból pedig kicsit engedni kell előtte. A szükséges kulcsok: 13,15. Jó, ha van kalapács, gázláng, rozsdaoldó, drótkefe, szilikonzsír, féktisztító.  
A javítókészletben a két csúszka és csavarok találhatók, illetve porvédők és zsír is. Ezek hosszabbak, mint a gyári csúszkák, ahogyan néztem nem fog gondot okozni. A gyáriak kissé kopottak voltak, kevés zsír volt rajtuk és enyhe felületi rozsdanyomok. A javítókészlet után:

EBC kopásnyom és rozsda
Nekem melegíteni kellett, mert nem jött le. Kalapáccsal belülről kifelé nagyokat harangozva sikerült végül. A nyereg csúszó oldalát smirglizni, zsírozni kell, meg úgy általában mindent bezsírozni, ami nem vesz részt a fékezésben. Elég rozsdás már ebben a korban, a felületi zsíros pornál nincs jobb víztaszító.

A bal hátsó csapágy már kotyog, kb itt az ideje

EBC betétek, 80e km, 6 év


Érdemes ezen pont előtt elgondolkodni a középrész festésén. Cinkspray a legjobb szerintem.

FERODO DDF281


Az ütésektől töredezett le ennyire a széle, nehezen adta meg magát
GOOD

1 megjegyzés:

  1. Update 2018: az elsők beszitálnak melegen. Hosszas fékezés után remeg a kormány. Hidegen hibátlan.

    VálaszTörlés