2017. január 28., szombat

Izzítógyertyák cseréje 2017.01.28.
Hetek óta -5 C°
(243.342 km)

      Egyszer csak nagyon nehezen akart indulni. Hosszas indítózás a -5 fokban, majd kormos füstfelhő. Úgy emlékeztem nem olyan régen cseréltem az izzítókat.  Nos, 174000km -nél történt, 2011 Novembere volt. Gyorsan megkerestem mennyi időnként illene cserélni. A BERU-nál találtam meg a választ, 75000km-100000km körül. A Cromaxtól rendeltem. Ez is BERU, de Ford dobozos. Délután négytől tudtam nekilátni. Az első hármat negyed óra alatt kicseréltem, a negyediknél a csatlakozás csavarja egyben volt csak hajlandó mozogni az érintkezővel, vagyis rárohadt. Itt egy dolog nincs: hely! Nagyon nehéz volt lecsavarni és fogóval fogni egyszerre! Végül is kettő volt rossz, két egymás melletti szemből nézve a jobb oldalon. Összerakás után pöcc-röff.
      Amit közben találtam, a nívópálcát vezető cső alja ki van törve a motorblokkból. Fölötte lebeg jelenleg. Ez a műanyag nagyon rideggé vált 2003 óta. Letört róla az izzító vezetéke is többek között. Fixálnom kellett máshova. 
      A hűtővizet pedig ereszti a termosztátnál. A vizet 10 évente kellene cserélni, tavaszi projekt lesz belőle.  


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése