2020. szeptember 22., kedd

Pimpelés 2020.Augusztus

 A Focus I kombi hátsó ajtaja a legrosszabban sikerült dolog az egész autón (világon?!). Mintha az év autója díj után odaszólt volna a főnök, hogy fiúk, kellene egy kombi is holnapra és az éjszaka megtervezték gyorsan akik ott voltak épp. A díszléc törik, leesik egy idő után, az embléma külön is leesik róla, és az embléma maga is szétesik. A léc körben hozzáér az ajtóhoz több helyen is és lekoptatja a festéket, ettől elkezd rozsdásodni az ajtó. Láttam már átrohadt ajtót. Magam is javítottam már a léc körüli rozsdát egyszer.

A lécről is elvált a króm és behullámosodott. A képeken a világosabb műanyagnál volt még rátapadva. Ez egy erős réteg, vastagabb az alufóliánál, az éleken fogóval lehet leszedni, ahol pedig tapad, ott szikével kell alányúlni és feszegetni, majd fogóval tépkedni. Ja és éles...nagyon éles! Rendeltem króm hatású autómatricát az egyik közismert matricázó cégtől, akik adnak fél métert is. Kértem egy fekete krómot is, hátha az jobban fog mutatni (nem). Fél órás szenvedés, hőlégfúvózás után nevetve szedtem le az egészet, annyira rossz volt a végeredmény. A fénye meg sem közelíti a króm fényét. Szálcsiszolt kellett volna, vagy valami matt. Az éleken sem tudtam szépen becsomagolni, szóval kudarc.

Króm leszedés közben

 

A léc körül lecsiszoltam az ajtót fémig a rozsdás részeken, majd cinkspray, kitt, szórókitt, szilikoneltávolító és színezés ködöléssel, lakkozás és polírozás. Ez két nap volt amúgy :) 

A Ford embléma is nagyon rosszul nézett ki, mert lemaradtam az emblémacsere programról (2013-2015). Körbenéztem, hátha van valahol 88mm -es jelvény, mert ilyen kell előre és hátra is. Két helyen találtam itthon, akik méretre tudnak készíteni, az egyik az autómatrica webáruház, ők krómos feliratot tudnak méretre, a másik a fulltuning, ahol TDCi emblémát is találni olcsón! Azt is kiszítta már a nap... Tőlük rendeltem az emblémát, fekete-ezüst színben. A tipográfiája kissé vastagabb, az anyaga zselé-szerű, puha.

A megvásárolt hatalmas fóliamatricából csak két vékony csíkot vágtam, ennyivel emeltem ki a két oldalt. Nem lett nullszaldós a program... Ez a motívum a kormányon köszön vissza egyébként, ezt csak most vettem észre. Egyedül a végeredményről készítettem képet. Sajnálom a krómot, de így sem rossz, legalább egyedi :)

A rendszámtábla is új, mert lejött a felirat az eredetiről

Ja igen, a rendszámtáblára 5 év a jótállás?! vagy minek nevezzem, nem is jótállás, csak a nejlon amiben megkaptam arra ezt írták. Nekem mindkettő rendszám szétjött, foszlottak a karakterek lefelé, a fehér réteggel együtt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése