Ismét elment a töltésem, de úgy rendesen. 12,5V maradt,
a Bannernek köszönhetően. A 3 pólusú töltésvezérlő lehúzása után sem történt változás. Gyors megoldásra volt szükségem, ezért vettem egy
TDDI-ből bontottat a közeli bontónál 15 ezer stabil Forintért. Innen hazafele viszont már tudott produkálni valami töltésfélét, a lámpa sem gyulladt ki. Olyan 13,5V körül volt. Közben figyeltem a feszmérővel mi történik. Ezres fordulaton adta a legtöbbet, és háromezernél teljesen nullát töltött. Kiszereltem, majd nekiláttam szétszedni. A diódahíd mérésénél kapásból hibába ütköztem. Aztán miután levettem a kefetakaró műanyagot, meg is álltam az egésszel.
Tessék, ez jött szembe
Kefementes övezet, az olajos pára következménye |
Jó, akkor csak belepakolom az "új" használtat, kimértem a diódahídját, jó. Igen
ám, de ezúttal újabb problémába ütköztem, a TDDI szíjtárcsa adaptere - vagy
minek nevezzem a kelyhet a végén -, az sokkal hosszabb, mint a TDCI-n
található. Leszedni képtelen voltam, hát úgyis el kell menni a márkói
generátoroshoz, ő majd tudja ezt. Átszerelték, letesztelték a bontóst, mehet
fel a kocsira a másik felújítódik közben.
Ennek rendben van a kommutátora |
TDDI kehely, mélyen ülő 24-es anyával. Ha ezt átcserélem, mehet is fel a kocsira.
|
A leszerelésről pár szót. Kitartás kell csak hozzá. Valahol az őrület
és a józan ész határán van az egész megoldás. Azzal a mérnökkel, aki
ezt megtervezte naponta ötször szereltetném le és fel egy héten
át. Látszik, hogy nem egy megfontolt tervezés, hanem egy utólagos
javítás eredménye, hogy sikeres lehessen a csere. A vasak pont úgy
ívelnek, hogy a generátor felső csavarját trükkös
bepasszítani. A generátort csak lefele lehet kiszerelni, viszont fentről is kell tér a szereléshez.
> Nullás lépés, az akksi lecsatlakoztatása, majd az intercooler alatt a generátor csatlakozások bontása.
Gyors lépésekben: akksi le, intercooler le, elektromosság le, hosszbordás szíj le, klímakompresszor le,
szabadonfutó le, generátor le.
> Nullás lépés, az akksi lecsatlakoztatása, majd az intercooler alatt a generátor csatlakozások bontása.
>Első lépés, a hosszbordás szíj lelazítása. Ezt két egymásba akasztott
csavarkulccsal a legkönnyebb. Az egyik bent is maradhat a szerelés
végéig. A feszítő görgőt eltoljuk hátrafelé, leugrasztjuk a
szíjat:
>Második lépés a klímakompresszor. Négy csavar tartja. Lógatva is maradhat, a csövek fogják. Azért alápakoltam.
>Harmadik lépés a szabadonfutó, amit három csavar tart a motoron és három kisebb a tengelyen.
>A főfogás a generátor, amit két tízes hosszú csavar tart. A felső komplikáltabb. A csatlakozókat is bontsuk! Visszafelé, még mielőtt a helyére menne, bele kell tenni a felső csavart és úgy befordítani. Egy utólagos vágás van itt a csavar hüvelyén, direkt ehhez a művelethez.Kicsit reszelni is kellett, mert 0,5mm híján nem ment fel a tartókonzolokra. Mind a két csavarhüvelyt ennyivel bővíteni kellett. A képen a jobb oldaliról van szó, amiben nincs benne a csavar.
A hiba okáról.
Szerintem az önindítót és a generátort is a csöpögő termosztát és/vagy, -de lehet hogy elsősorban- az olajpára tette tönkre. Olajpára az alsó motortömítésnél látható (nem az olajteknő, hanem a blokk), illetve a féltengelynél, meg a vákumszivattyúnál.
UPDATE 2020.06.19.
Elkészült a felújított generátor is.
Hátrafelé toljuk |
>A főfogás a generátor, amit két tízes hosszú csavar tart. A felső komplikáltabb. A csatlakozókat is bontsuk! Visszafelé, még mielőtt a helyére menne, bele kell tenni a felső csavart és úgy befordítani. Egy utólagos vágás van itt a csavar hüvelyén, direkt ehhez a művelethez.Kicsit reszelni is kellett, mert 0,5mm híján nem ment fel a tartókonzolokra. Mind a két csavarhüvelyt ennyivel bővíteni kellett. A képen a jobb oldaliról van szó, amiben nincs benne a csavar.
Szerintem az önindítót és a generátort is a csöpögő termosztát és/vagy, -de lehet hogy elsősorban- az olajpára tette tönkre. Olajpára az alsó motortömítésnél látható (nem az olajteknő, hanem a blokk), illetve a féltengelynél, meg a vákumszivattyúnál.
UPDATE 2020.06.19.
Elkészült a felújított generátor is.
Cseréltek fesszabályzót, valamit esztergáltak is mert ütött, kefék, gyűrűk, csapágyak...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése