2010. július 8., csütörtök

Féktárcsa csere

Egy ideje szemezek a féktárcsákkal is, ugyanis elkezdtek rozsdásodni hátul, elöl pedig erős fékezésnél berázzák a kormányt. A képen a hátsó tárcsa látszik és nem akar szebb lenni. Mindkét oldalon ilyen rozsdás. Az elsők sem túl rózsásak, oszlanak rendesen a kerületükön. Ezért úgy döntöttem felújítom az egész rendszert. Egyenlőre az ATE tárcsáknál és a TEXTAR betéteknél ragadtam le, ezek a legszimpatikusabb összeállítások. Persze lehet az egészet Brembora cserélem, árban ugyanott vannak, mint a gyári, amivel sokaknak van bajuk. A betétek 111 ezernél lettek cserélve, most 152 ezernél tart a gép, szóval azok még jók lennének. De azon is gondolkodtam nem-e a cserénél csesztünk el valamit? Amint meglesznek a tárcsák folyt.köv.
Lehet mégsem ATE tárcsáim lesznek, pedig jó ajánlatot kaptam Power Disc-ekre, 14.540- Ft-ért. Olvastam sok rossz hangvételű tapasztalatot az ATE tárcsákkal. Persze ez lehet a betét-tárcsa összeférhetetlenség is, én nem engedem meg magamnak, hogy ilyesmikkel kísérletezzek, full Brembo lesz és kész.
2010. Júl. 21. Full EBC lesz és kész!? Brembo alapkategóriáról rosszakat írtak.
2010.Júl.27. EBC lesz (Ultimax). Megrendeltem Bagoly kollégától az ESS szerviztől, nála jobb árban a nagyker sem adja. Most várás van, Angliából jön egyenest.
2010 Szept. 8. Megérkeztek a fékek, szépen gyári csomagolásban, Bagoly koma nem adott esélyt a postának, teletömte jól reklámzacskókkal, nekem a Fordosok tetszenek a legjobban. A postás közölte nem tudja mit hozott de kva nehéz volt. Ezt hozta:

EBC
Október 9. Elérkezett a csere ideje végre. Nem hittem, hogy eddig kitolódik:) Már ideje volt, mint látható. Antonijónak üzenem, ezek nem kerülhetnek felhasználásra már, esetleg kg árban. Ráadásul a hátsók elég szinuszosak lettek leszedés után. Aztán rájöttünk mitől lett ilyen féloldalas a hátsó, az előző csere ~40e km-el ezelőtt csak a fékbetéteket tartalmazta. A tárcsák pereme féloldalasra koptatta be őket. A belső felén fele volt a fogott felület! Hegynek-völgynek parkolva ezért nem volt elég a kézifék!

Az eredeti (de legalábbis Ford) 156.000 km.-t futott első tárcsa

Az idő vasfoga

Az új tárcsákat előszedés után lefújtam féktisztítóval, mert vékony zsírréteg található rajta, ezután ment fel a helyére. A régiek közül a hátsók voltak jobban rágyógyulva, az elsők simán lejöttek. Íme az újak felszerelve

Hátsó EBC


Első EBC (Szellőztetett)

Az EBC használati utasítása szerint az első 320km-t óvatosan fékezgetve kell megtenni. Kapott rézzsírt a csúszó helyeken, most szépen mozognak a betétek. 2x20 ml fékfolyadékot kiszippantva a tartályból pont max alá állt be a szintje egyébként. Aztán ha már levettük a kerekeket a téliek mentek vissza, a nyáriakat centírozni kellene, futóművet állíttatni, mert faragja a belsejét, illetve cserénél a légkulcs túlzömítette az egyik anyát, nem megy rá a kulcs teljesen. De legalább megtaláltam honnan maradt ki a múltkori olajcsere utána a műanyagcsavar. A szemfülesek láthatják is:)
Linkek:
EBC Ultimax betétek
EBC tárcsa

7 megjegyzés:

  1. Hella komaÚr.
    Látom megemlékeztél rólam a postban:-) zsír.
    Így külön jópofa a dolog. Persze most mindenki azt fogja hinni, hogy én más ledobott cuccait kéregetem össze és azzal járok. (majd rámsütik, hogy izraelita származású lennék, vagy tán skót..:-)
    A tárcsát nemkérem:-) de a betétet kinedobd ! vésztartaléknak elegendő !
    Várom a fékhatást, tapasztalatot.
    Amúgy szép lett na.
    / előzőben nemigen volt 150ezer. azalatt kb kettőt szokttak cserélni. :-) vagy ha igen, akkor különlegesen jól bírta. /
    Egyébként én nem dobom ki a régi tárcsákat. valahol őrzök még repedtett is:-)

    VálaszTörlés
  2. Lehet én is kiaggatom a falra őket. Azt előbb-utóbb lesz egy fal, ami tartalmazza a komplett autót. Nem tudom ez a hanyadik csere, lehet a harmadik már, de jól szét volt rohadva az biztos. A hátsóról már több centis darabok hullottak, az első meg mint a rétestészta olyanná vált...

    VálaszTörlés
  3. láttam már rosszabbat.
    a rokonom a dévójából olyat vett ki, amiben a hűtős tárcsa távtartói között több is kettő volt törve, és porrá rohadva.
    ahoz képest a Tiéd zsír új.
    Mellesleg én is ilyet szedtem le az escortról annakidején, mint a Tiéd. És a mostani is hasonlóan rozsdabogyla.
    Jah és nemszeretném, ha tele lenne a garázs fal alkatrészekkel.:-)
    Ha bejáródott a fék, tapasztalatokat várok. szerintem egy jó ezres km-t rászánhatsz...
    Mostmár kezd besűrgősödni nekem is a csere....

    VálaszTörlés
  4. Guglizom, hogy EBC féktárcsa, s ide lyukadtam ki :P Csaknem minden link ide vezet?

    Na de én se maradjak le, az enyém sem volt sokkal jobb állapotban mikor az elsőt cseréltem, szét volt rodhadva a széle, meg a hűtő lamellák is. Utána kapott egy ATE tárcsát gyári betéttel, 20ezret sem mentem vele, s elkopott a tárcsa , de már ütött is nagyon 120-ról fékezve. Most Brembo Max van rajta, ez is eléggé vállas már, de nem is ez a bajom vele, hát ez is elkezdetett ütni, nagyobb fékezésről darál, igaz ezt kormányon most nem érzem. Szóval csere lesz.
    Tiano, remélem a kerékagy felfekvő felüleletét fémtisztára csiszoltad, én lehet ezzel szurtam el a tárcsacserét, kicsit megdörzsöltem, s ment is fel a tárcsa, na de ezt nem szabad. Fémtiszta kell legyen, hogy párhuzamosan tudjon felfeküdni a tárcsa, elég egy 30 mikronos rozsdadarab, és egy idő után ütni fog.

    VálaszTörlés
  5. Rég hallottunk felőled Raven!:) Örülök, hogy minden link ide vezet, bár bevételt meg nem hoz:) Egyenlőre nincs gondom a tárcsákkal, nem üt(kop-kop). Tiszta volt és nem csiszoltuk meg... remélem így is marad! Viszont totál jó, hogy nem porzik! Egyszerűen alig termel port. Először volt kis nyikorgás, majd azt is elhagyta. Mondjuk figyelek arra is, hogy hosszú fékezés után ne álljak a pedálon. Bár mostanában papásan vezetek, nincs hosszabb fékezés:)

    VálaszTörlés
  6. Kedves Tiano!
    Nagyon érdekelne, hogy jelenleg mi a helyzet az EBC fékekkel?
    Használod még?
    Elégedett vagy vele továbbra is?
    Legutóbb áprilisban írtál a fékről. Azóta rendben van minden?

    Örültem amikor rátaláltam az írásaidra, mert ilyen jellegű tanulmányokat nem szokott találni az ember és főleg nem magyar nyelvterületen.
    Azért szeretném felvenni veled a kapcsolatot, hogy megismerjem a történet további fejleményeit, miután a témában erősen érintett vagyok. A tapasztalataid minden részletére kíváncsi lennék, amennyiben időt tudsz áldozni valamilyen formában a tájékoztatásomra.
    Üdv: Király László 209343131

    VálaszTörlés
  7. Szia László!
    A fékek problémamentesek azóta, ami hiba van hátul az szerintem szerkezeti. Hívtalak is, de nem vetted fel. Írj emailt a tianoof@... (gmailos) címemre.

    VálaszTörlés