2010. június 16., szerda

Amore motore



Üzemanyagszűrő szétvágva
  Tehát, az injektorok egy szolenoid tekercs segítségével nyitnak, két pilot befecskendezést egy főbefecskendezés követ mindössze, nincs utóbefecskendezés, regenerálás, és egyéb sincs, mert nincs is mit:) Képes lenne többre is, de még csak euro 3-as az emissziós besorolása. Ha jól veszem ki az információkat, a befecskendező rendszer képes a 4 sőt 5-re is.
  A motor overboost funkcióval rendelkezik, ilyenkor 260 Nm leadására képes rövid ideig, amennyiben a vezérlőegység erre lehetőséget ad. Ez különböző dolgok pillanatnyi értékektől függ. Sajnos, mint minden CR motor, ez is rendkívül érzékeny az üzemanyagrendszer szennyeződésére, ezért speciális 2 mikronos üzemanyagszűrővel ellátott. A szűrő a rendszer része. Ami pedig speciális, az drága. A szűrőt gyárilag 60.000 km-ként cserélni illik, ez otthon is kivitelezhető, 20.000 km-ként pedig le kell ereszteni belőle a vizet. De akármennyire is szeretjük kicserélni, sajnos az injektorokba mindenképp jut szennyeződés, nem lehet kizárni 100%-ban ennek a lehetőségét. Ez pedig szépen megeszi a mikronos járatokat, mert hát 1600 bar nyomás az nem sámli. Mondjuk egy vízvágó 4000 barjához képest meg csücsök :)
    Így hát aki szereti a motorját, az tizenötezrenként cseréli a szűrőt  FoMoCo, Ford vagy Bosch-t vesz, bár ez utóbbi kettő ugyanaz. Olajat csakis a Ford által jóváhagyott fajtát, régebben Formula E, most már Formula F. Ez teljesíti a WSS-M2C913-C specifikációt. Ennek a lényege, hogy mivel több országban már 5% feletti a biodízel részarány az üzemanyagban, ezért jobb kopásállóságra van szükség. Ráadásul jobb a koromlebegtető képessége, és 0,5% fogyasztáscsökkenést hoz a konyhára a 913B-hez viszonyítva! Mielőtt olajat vásárolnál kukkants rá teljesíti-e ezt a szintet vagy csak drágább. Viszkozitás 5w30, a ciklus 10/15 ezer. Azért 5w30 mert a turbó szeret olajfilmen forogni, már indításkor és ezt a 10w40 nem biztos, hogy minden körülmények közt megteszi neki. 10W40-el csak rátöltést szabad csinálni, akárcsak a Formula S-el, vagy 5W40-el. Olajszűrő szintén FoMoCo, vagy Mann, a lényeg, hogy neve legyen és visszacsapó szelepes. Olvastam olyat, hogy névtelen gyártó szűrője nem bírta szállítani a megfelelő mennyiségű olajat ebben a motorban. Légszűrő Mann. Kész. A tankolás más tészta, mert nem tudják garantálni a kellő tisztaságot. Nem kannázok, nagy forgalmú kutakon tankolok. Így 156.000 km-nél, amikor volt alkalmam belenézni a leszedett tankba, tökéletesen tiszta volt. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése