2010. június 16., szerda

Megszülettem!

"Megszülettem! Kiáltotta Kispipi."

Ja, ez nem az a mese...a mi Focusunk valahogy így hördült fel 2003-ban, hogy vrhhhhrrrrr...taktaktaktaktak....mert hogy dízelnek született. Az öreg 1,8-as Ford blokkra rápakoltak a mérnökök egy második generációs Common Rail, azaz "egycsöves" -ezt is hallottam már,- rendszert, amit a Delphi szállít. Delphi Multec Diesel Common Rail System a becsületes neve. Komolynak hangzik. Nem, még messze nem piezo, de gyors. 2000 barig működőképes, és nem igényel üzemanyaghűtést, APC, SPC és I3C funkciókkal rendelkezik, ami nagyjából annyit tesz, nagyon precíz befecskendezések, teljes élettartam alatt, kevés résolaj veszteséggel, ezért nem is kell a hűtés neki.
"A Focus TDCi katalógus-csúcssebessége 193 km/h, ezt nem próbáltam, de valószínűleg tudja, mert a 0-100-as gyorsuláskor sikerült túlszárnyalni a gyári adatot (10,8 mp)." /Winkler Róbert/Totalcar

De most nem a 115 lovas változatról beszélünk, hanem amit utána dobtak ki, a kereken 100 lovas, 240Nm -es (260), 74 kWh-os változatról. Nekünk ez van. Amikor vettük, nem is gondolkoztunk a motoron, jó lett volna a 90 lovas TDDi is. Csak legyen valami! Lett. Ghia, kombi és fekete. Meg ami ezzel jár. Pedig fehéret akartunk. A 190-et ez is tudja. "Utoljára az Alfa Romeo 147 kétliteres Twin Sparkja hozta így ki belőlem a közúti hülyét" mondja Robi és megértem. A cikk 2002-es, és lehet azóta már sokkal jobb motorok is készültek, de most a célom, bemutatni a technika 2003-as állását ezen a téren és a Focus jóvoltából. Ha most Wartburgom lenne még, akkor azt ecsetelném:) De ez érdekesebb, pedig ott is voltak ügyes megoldások! Nem folytatom az idézeteket, mert most már olyanokat idéznék csak, hogy "villog az izzítás visszajelzőm és nem indul/rángat/fullad/leáll/nem húz/füstöl..."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése